rondje atlantische oceaan

Dag 4

19-06-2015 16:54

vrijdag 19 juni, positie 43-23N 021-14W tijd 0745 UTC.  (Positie op de kaart)

Het is saai hier, grauw, grijs, bewolkt, koud en zo nu en dan regen. Volgens mij hebben wij ook al last van kanaalkoorts. Het bekende fenomeen op schepen die lang van huis zijn weg geweest en waar de bemanning, als ze bij of door het Engels kanaal varen koorstachtig allerlei dingen gaat doen (tas pakken, scheren, douchen, nog een laatste avond genieten van de vrijheid voordat ze weer bij moeders de vrouw zijn). We zijn er misschien wat vroeg bij want het kanaal is nog lang niet in zicht, maar sommige koortsaanvallen duren nu eenmaal langer dan andere. Wat gaan we allemaal doen als we thuis komen?: huis schoonmaken, boot leeghalen, busje huren, spullen uit de opslag, telefoon regelen, auto kopen, en natuurlijk mag ik gelijk gaan werken. Daar heb ik me nu al volledig op ingesteld dus dat gaat goed komen. Alleen waar is mijn uniform? En natuurlijk vinden we het leuk om iedereen weer te zien. Hoe wij dat allemaal in de tijd gaan passen is de vraag. Pfff we zitten nu al in een sneltrein terwijl wij eigenlijk niet sneller varen dan 4-5 knopen per uur. Ik heb nog wel een verzoek aan jullie: heeft er iemand een auto te leen gedurende een paar weken? Dan kunnen we wat makkelijker bij jullie langs en zijn wij wat flexibeler.