rondje atlantische oceaan

Dag 9

24-06-2015 12:42

woensdag 24 juni, positie 48-00N 012-13W, tijd 0800 UTC.
We hadden gehoopt om as weekend in Nederland aan te komen maar vanwege de 2 dagen tijdverlies (toen we 50 mijl Noord van de Azoren weer zijn teruggekeerd ivm een niet werkende radiozender) en vanwege de windflauwte van de afgelopen week gaan we die deadline niet halen. We hopen nu op dinsdagavond 30 juni of woensdagochtend 1 juli in Den Helder aan te komen. Zodra wij binnenliggen zal ik direct gaan werken en zal Marjolein de boot verder leeg gaan halen en schoonmaken. Als wij dinsdagavond binnenkomen dan zullen wij met Bernd naar het CZSK feest gaan en al dansend op van Velzen onze reis met een knal afsluiten. Hopelijk helpt de wind ons en kunnen we dat halen. Eerder denk ik dat we echter op woensdagochtend binnenlopen en ik dan direct door ga richting mijn volgende functie. Ik zou willen zeggen dat iedereen welkom is om de steiger te staan en ons te verwelkomen, maar gezien de situatie lijkt het ons leuker om over een paar weken (als wij ons huis in Alkmaar op orde hebben) jullie allemaal te verwelkomen voor een BBQ op de Nieuwpoortslaan. Dat scheelt voor de meeste de lange reis naar Den Helder. In ieder geval zijn de fotoalbums bijna klaar en kijken we terug op 2*120 pagina's gevulde herinneringen, waarbij iedere pagina weer een verhaal op zichzelf is.

Gisteren hebben we lekker kunnen zeilen maar sinds vannacht is de wind weer weg. We proberen op de motor deze dag door te komen maar we zijn bang dat de diesel bijna op is. Dus vanmiddag wordt het dus dobberen in afwachting van wind.