rondje atlantische oceaan

Mindelo slecht weer

27-12-2014 23:57

 

Ik ben op de kermis en zit in de botsauto’s, ik wil eruit maar het lukt me niet. Elke keer weer krijg ik een klap van een andere auto van opzij, achter en voor. Ik word er gek van en vind het niet leuk meer, laat me eruit. Ik hoor het geklots van water om me heen en snap er niks meer van. Ik doe mijn ogen open, we liggen in bed maar het “gebots ’ van de auto’s gaat door. We gaan ons bed uit en zien op de teller 40 knopen wind voorbij komen. De haven van Mindelo is niet gemaakt voor zulke harde wind. De mannen van de haven draaien dan ook overuren. Door het getrek en geruk knappen er bij verschillende boten de trossen. Ook de kikkers aan de steigers begeven het 1 voor 1. Ook de kikker van de volonte houd het niet meer en komt los. Iemand van de haven komt een nieuwe kikker plaatsen en voordat hij klaar is snelt hij alweer naar de volgende boot. Normaal over de steiger lopen gaat niet meer want de steiger word door de vele boten alle kanten op getrokken. Voor de zekerheid blijven we vandaag maar in de buurt van onze boot.