rondje atlantische oceaan

People

11-07-2014 23:35

 

 

Onze reis is om avonturen te beleven, uitdagingen aan te gaan en mensen te ontmoeten. In deze korte periode hebben we al zoveel, ontzettend lieve, warmhartige en behulpzame mensen ontmoet.

Christien heb ik ontmoet omdat ik op zoek was naar een monteur. De motor wou niet starten en een aantal dingen had ik al uit gesloten. Voordat ik verder zou gaan met rigoreuze maatregelen wou ik nog horen van een andere techneut of ik op de juiste weg zat. Twee mensen weten immers meer dan een. Christien werkt op een kantoor en regelt de administratie en artikelen voor de monteur (haar man). Helaas had hij vrijdag pas tijd en was het nu maandag. Zij heeft erg met mij meegedacht en ik ben daar dan ook elke dag wel even langs geweest. Eigenlijk gewoon voor de gezelligheid, want wat een leuke en gezellige vrouw was dat. Iedereen kent wel diegene waarvan de kamer gaat stralen als die binnenkomt. Zo iemand is Christien. Dit was dan ook een leuk afleiding als het even niet ging zoals ik het wou. Na vier dagen klussen was ik klaar met de motor. Het brandstofsysteem nagelopen, filters gecontroleerd, brandstofleidingen vervangen, want dat moest toch binnenkort gebeuren, de hoge druk brandstofpomp getest, nieuwe verstuivers geplaatst en de gloeipluggen gecontroleerd. De verstuivers waren heel erg vies dus dit was dan ook hoogst waarschijnlijk het probleem. Omdat de motor toch nog een geluid maakte waar ik niet blij van werd voor de zekerheid een monteur gebeld die even mee kwam kijken. Gelukkig geen probleem het is een oude dame zoals hij zei. Steve Hubb (de monteur) was helemaal vergeten dat hij nog twinig euro kreeg van ons dus die hebben we hem, maar even gebracht in de kroeg. Hier ontmoetten we ook Sam een super gezellige leuke vrouw. Samen hebben we een drankje gedaan en voordat we het wisten zaten we met zijn vieren gezellig te dineren.

Door mensen zoals Steve en Sam ben ik er weer achter gekomen dat ik van mijn ouders een hele mooie naam heb gekregen, maar waar ik in het buitenland niet veel aan heb, behalve veel hilariteit als iemand mijn naam probeert uit te spreken. Daarom ben ik mijzelf vanaf nu maar bij mijn tweede naam gaan noemen: Elisabeth. Voor iedereen een stuk makkelijker. En dan heb ik tenminste eindelijk wat aan die tweede naam.

Met Steve en Sam een hele leuke avond gehad, met iets teveel bier en wijn. Daar hadden we de volgende dag nog wel wat last van. Stephan heeft een paar uur verdwaasd door Gosport gelopen op zoek naar een Feeler Gauge (zoek dat maar op). En ik moest met mijn hoofd voorover gedoken in de motor de pomp nog wat beter afstellen. In ieder geval hebben wij aan dit havenbezoek een extra technische back-up aan overgehouden, want ik mag Steve 24/7 bellen als er iets is met de motor. Nadat wij weer waren bijgekomen van de avond tevoren, Steef de feeler gauges had gevonden en ik de motor verder had afgesteld zijn we vrijdagavond 4 juli weer vertrokken naar Isle of Wight. Poging 3!