rondje atlantische oceaan

Artikel archief

River Dart en Plymouth

29-07-2014 22:47
  Waar waren we gebleven? Oh ja, een weekje klussen terwijl wij bij de Naval College lagen aan de river Dart. Dus het weekend van 19 en 20 juli hadden we wel wat ontspanning verdiend! Op zaterdag hadden we een onstpannen dag op de boot. Beetje het dorp ingelopen, boodschappen gedaan en 's...

BRNC

25-07-2014 22:39
Wat een rare titel: BRNC! Dat staat voor Brittania Royal Naval College. Een oud collega/vriend van mij, Steve Heneghan werkt daar nu als First Lieutanent, oftewel de rechterhand van de baas. Op deze Naval College worden alle Engelse Marine officieren opgeleid. Met Steve heb ik een aantal jaren...

Poole en Weymouth

24-07-2014 20:43
Op vrijdag 11 juli vertrokken we dan van de Bjoelie river. Aangezien wij nu alweer een paar havens verder zijn lijkt dit alweer een eeuwigheid geleden. Voordat ik ga schrijven over onze tocht naar Poole en Weymouth eerst iets over de afgelopen paar dagen en het nieuws wat Nederland bezig houdt. Wat...
Van Isle of Wight was het een kort stukje naar de Beaulieu River. We voeren 's avonds de rivier op met heerlijk rustig weer en een mooie zonsondergang. Dit maakte de rivier nog mooier, maar de schoonheid was zo ook wel te zien. Wat een pitoresk gebied is dit. We hebben hier 2 nachten aan een boei...

Eindelijk Isle of Wight

13-07-2014 09:27
Op vrijdag 5 juli lagen we voor de 3de keer ten anker bij Isle of Wight. Na de eerste keer met slecht weer gevlucht te zijn naar Langstone Harbour en de 2de keer met motorpech terug gezeild naar Portsmouth waren we benieuwd of het nu wel zou lukken. De vooruitblik was niet goed want toen we...

People

11-07-2014 23:35
    Onze reis is om avonturen te beleven, uitdagingen aan te gaan en mensen te ontmoeten. In deze korte periode hebben we al zoveel, ontzettend lieve, warmhartige en behulpzame mensen ontmoet. Christien heb ik ontmoet omdat ik op zoek was naar een monteur. De motor wou niet starten en een...

Ongrijpbare Isle of Wight

02-07-2014 21:54
  Isle of Wight schijnt heel mooi te zijn en een wandeling over het eiland lag dan ook in de planning. Helaas is dit nog niet gelukt. Hoe heet die kleine kabouter ook alweer die altijd alles komt verpesten?  Op maandag 23 juni waren we anker op gegaan bij Brighton en met een aardige...

leven aan boord

30-06-2014 19:27
  Deze keer een klein stukje van mij (Marjolein). Niet over wat we gedaan of beleefd hebben, maar hoe het ons en dan vooral mij bevalt aan boord. Niet zoals thuis doe je namelijk gewoon even het licht aan en laat het branden ook al is  het niet nodig. Nee, je moet hier heel erg...

Van Ramsgate naar Brighton

27-06-2014 20:02
Na ons rustig maar bijzonder bezoek aan Ramsagte gingen we op donderdag 19 juni weer verder. Met een rustig windje en een mooie zon voeren we weg richting Dover of verder. Het eerste stuk ging prima en Dover kwam al snel in zicht! De bekende white cliffs of Dover! Snel een foto genomen en de snelle...

Ramsgate

25-06-2014 21:15
  Naar Ramsgate en weersvoorspellingen! Na Londen kwamen we zaterdagavond bij de monding van de Thames aan. De makkelijkste en inmiddels ons zeer bekende plek was de steiger bij Queensborough. De steiger was helaas bezet maar een boei in de rivier werkte ook prima. Eindelijk om 2330 aan de...